Rynek motoryzacyjny: wzrost na wszystkich pięciu głównych rynkach europejskich

Opublikowano 25/10/2023

f-251023

Rynek motoryzacyjny w Europie nadal rozwija się pozytywnie, a tendencja wzrostowa trwa już trzynasty miesiąc z rzędu. W sierpniu zarejestrowano 904 509 pojazdów, co oznacza wzrost o 20,7% w porównaniu do sierpnia 2022 roku (choć wciąż jesteśmy 16% poniżej poziomu z 2019 roku). W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku odnotowaliśmy wzrost o 17,9% w porównaniu z rokiem poprzednim, co daje nam 8 516 943 zarejestrowanych pojazdów. Te dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez UNRAE (National Union of Foreign Motor Vehicle Representatives).

W sierpniu odnotowano wzrost na wszystkich pięciu głównych rynkach europejskich. Niemcy osiągnęły najlepszy wynik z wzrostem na poziomie 37,3%. Wielka Brytania (24,4%) oraz Francja (24,3%). Hiszpania odnotowała wzrost na poziomie 7,8%. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tegorocznej sprzedaży, Hiszpania osiągnęła największy wzrost (20,5%), a za nią plasują się Włochy (20,2%), Wielka Brytania (20,0%), Francja (16,6%) i Niemcy (16,5%). Warto również zauważyć, że Włochy zajmują czwarte miejsce pod względem liczby rejestracji, zarówno w sierpniu, jak i w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy.

Jeśli chodzi o samochody „plug-in” (ECV), włoski rynek wciąż pozostaje z tyłu w porównaniu do innych rynków europejskich. W sierpniu udział samochodów elektrycznych BEV (Battery Electric Vehicle) wyniósł 9,1% ogółem, z czego 5,0% stanowią BEV, a 4,1% to hybrydy typu PHEV (Plug In Hybrid). To znacznie mniej niż w Niemczech (gdzie udział BEV wynosi 31,7% i PHEV 5,3%), we Francji (gdzie BEV stanowią 17,3% i PHEV 8,4%), Wielkiej Brytanii (gdzie BEV wynoszą 20,1% i PHEV 7,7%) oraz Hiszpanii (gdzie BEV stanowią 6,4% i PHEV 6,0%). W całym europejskim rynku w sierpniu udział BEV wyniósł 21,7%, podczas gdy PHEV stanowiły 7,5%.

W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy udział samochodów BEV w Włoszech wyniósł 3,9%, a hybryd PHEV 4,6%. W innych krajach, takich jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania, udziały były znacznie wyższe. W ogólnym europejskim rynku udział BEV wyniósł 15,1%, a PHEV stanowiły 7,4%.

Prognozy sugerują, że do 2040 roku, aż 75% nowych samochodów na świecie będą stanowiły auta w pełni elektryczne. Wydaje się, że przyszłość jest jasna.

Aby dowiedzieć się więcej, pobierz pełne oświadczenie prasowe.